امیری خامکانی گفت: هنوز نظر هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مورد الگوی قراردادهای جدید نفتی به مجلس اعلام نشده است.

به گزارش مشرق، حسین امیری خامکانی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان مجلس با وزیر نفت در مورد الگوی قراردادهای جدید نفتی، اظهار داشت: قرار است در جلسه امروز گزارشی از سوی وزیر نفت در مورد نحوه انعقاد و اصلاح الگوی قراردادهای جدید نفتی به نمایندگان مجلس ارائه شود و پس از آن برخی از رئوسای کمیسیون‌های نقطه نظرات خود در مورد ایرادات این قراردادها را بیان کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره واصل شدن نظر هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، گفت: پس از اصلاح الگوی قراردادهای نفتی با تصمیم مجلس این مصوبه دولت به به هیئت تطبیق مصوبات ارجاع شد، اما هنوز نظر این هیئت به مجلس اعلام نشده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: هیئت تطبیق مصوبات در مورد الگوی قراردادهای جدید نفتی نظر تفضیلی نخواهد داد، بلکه تنها اظهارنظر می‌کند که این مصوبه دولت مغایر با قوانین مجلس خواهد بود یا خیر.

امیر‌ی‌خامکانی تصریح کرد: کمیته قراردادهای کمیسیون انرژی نیز با دستور رئیس مجلس رسیدگی به الگوی قراردادهای جدید نفتی را در دستور کار دارد که قرار است با همکاری مرکز پژوهش‌ها پس از بررسی الگوی قراردادهای نفتی، گزارش خود را به مجلس ارائه کند.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس